Ford gyár megvétele helyett inkább sajátot építenének Európában a kínaiak
A kínai terjeszkedés újabb fontos állomása lesz, ha Európában is gyártanak majd autókat a távol-keletiek.
A kínai terjeszkedés újabb fontos állomása lesz, ha Európában is gyártanak majd autókat a távol-keletiek.
Alig több mint fél évtizede még 1,7 millió autó exporttöbblete volt Európának, de ez nagyon gyorsan változik.
Ráadásul ki is van világítva, ha valakinek nem lenne elég szembetűnő.
A kínaiak is beszállnak a teherautók elektromosításáért zajló versenybe.
Ambiciózus projektjeik vannak, amelyekhez mintegy 10 milliárd dollár áll a rendelkezésükre.
Úgy tűnik, az elektromos autók ígéretével most mindent el lehet még adni a befektetőknek.
Egy új kínai gyárban készülnek majd az Audi nagyobb méretű elektromos modelljei.
Nem tud annyit, mint egy szintén Kínában gyártott Tesla Model 3, de az tízszer annyiba is kerül.
Az elektromos autókat gyakran éri a vád, hogy nem éppen esztétikusak. Ennél a kínai masinánál ez nem is kérdés.
A keletiek nagy kedvence a Range Rover, persze eredetiben kicsit sokba kerül. Ezért szinte minden típusát háziasítják.
Senki előtt nem titok, hogy Kína a másolatok és replikák hazája, ami az autóiparra különösen igaz: a helyi erők imádnak innen-onnan ihletet meríteni és legtöbbször a pofátlan másolástól sem riadnak vissza.
Kínában 9,9 százalékkal nőtt a júliusban eladott új járművek száma a tavalyi azonos időszakhoz képest a júniusi 11 százalékos és a májusi 9,6 százalékos bővülés után.
Noha a Lamborghini szabadidő-autója, az Urus még csak tanulmányként létezik, s az autós szakma egyelőre csak találgat, hogy mikor kezdődhet el a szériagyártás, a legendás hírnevű kínai másológépezet már elkezdte az olasz gép koppintását…